آیا می توانم وسایل شخصی خود را به کانادا ارسال کنم؟

آیا می توانم وسایل شخصی خود را به کانادا ارسال کنم؟

آیا می توانم وسایل شخصی خود را به کانادا ارسال کنم؟

 

(Freight) فریت بار یا جابجایی و حمل لوازم چیست؟

 وقتی میخواهید لوازم و وسایل زندگیتان رو به خارج از کشور بفرستید، بعنوان مثال هنگامی که میخواهید از کشور دیگری به کانادا مهاجرت کنید  و چنانچه این لوازم بیشتر از حد مجاز تعیین شده در هواپیما باشد، باید اصطلاحا بار و وسایلتان را فریت (Freight) کنید.

می توانید کالاهای شخصی و بعضی از لوازم خانگی خود را بدون پرداخت عوارض با خود بیاورید. در واقع، شما برای هر کالایی که استفاده نکرده اید، باید عوارض بپردازید. این عوارض، هزینه ای است که دولت از برخی کالاها هنگام ورود به کانادا دریافت می کند.

البته در خصوص لوازم برقی منزل، حتما این نکته را در نظر بگیرید که چون ولتاژ برق ایران و کانادا متفاوت است، نمیتوانید وسایل برقی را فریت کنید. پریزها و ولتاژ مصرفی در کانادا 110 ولت است. و گاهی بهتر است در استفاده از وسایل کوچک مانند سشوار، اتو، تیغ و ... ، از آداپتورهای لوازم الکتریکی استفاده کنید.

پست هوایی به کانادا: برای فریت کردن، در ابتدا باید بار مورد نظرتان را به نمایندگی یکی از شرکتهای هواپیمایی تحویل دهید و بعد از محاسبه قیمت حمل، معمولا در مدت یک تا دو هفته، بار به مقصد خواهد رسید.

بطور کلی، فرآیند فریت بار خیلی کم هزینه نیست پس وسایلی را که ارزشمند هستند و یا در کانادا قیمتشان خیلی بالاست را حمل کنید.

در حال حاضر حمل هوایی فقط از طریق هواپیمایی امارت و قطر به شهرهای تورنتو و مونترال امکان پذیر است. هزینه ارسال تا تورنتو حدودا 5/12 دلار به ازای هر کیلو بار محاسبه میشود.

بار ارسال شده در انبار فرودگاه کانادا بصورت کاملا رایگان و بدون پرداخت هیچ هزینه ایی به مدت 48 ساعت نگهداری خواهد شد و گیرنده موظف است طی این مدت 48 ساعت، برای ترخیص بار اقدامات لازم را انجام دهد.

البته با توجه به شرایط کرونا و محدودیت های پرواز، حمل دریایی شاید گزینه ی بهتری باشد. که معمولا از کانتینرهای 20 فوت و 40 فوت High Cube استفاده میشود.

بعنوان مثال، اگر یک کانتینر کامل (FCL) ارسال می کنید، منطقی است که آن را پر کنید زیرا هزینه اصلی فضای بار است که تغییر نمی کند، و تنها هزینه های متغیر بیمه (معمولاً یک درصد ارزش کالای شما) و هزینه های بسته بندی است که متغیر میباشد.

از طرف دیگر، بار گروپاژ یا همان خورده بار (LCL)، به این معناست که پرداخت هزینه فقط برای فضایی است که اشغال می کنید، بنابراین هرچه بیشتر از فضای کانتینر استفاده کنید، هزینه بیشتری پرداخت خواهید کرد. پس قطعا در این روش ارسال، چند مورد اضافی هم می تواند هزینه ها را کمی بیشتر تغییر دهند.

هزینه حمل دریای بار برای یک کانتینر 20 فوتی، حدودا 5000 تا 7000 دلار آمریکا است به اضافه هزینه بسته بندی و باربری تا بندرعباس، گمرک ایران و ترخیص در کانادا.

ارسال بار از طریق حمل هوایی، حدودا بین 5 الی 10 روز زمان میبرد در صورتیکه بارهای دریایی بعد از 4 الی 7 روزی که طول میکشد تا به بندرعباس ارسال شود، حدودا 45 الی 60 روز زمان لازم است تا از بندرعباس به پورتهای کانادا برسد.

کلا بارهای ارسالی از ایران به کانادا باید تحت پوشش بیمه شرکت های هواپیمایی و یا دریایی باشند. که بیمه بارهای بین المللی بر اساس ارزش بار محاسبه میشود. مثلا برای بارهای شخصی، به ازای هر یک میلیون تومان، یک هزار تومان در نظر گرفته میشود.

پست هوایی به کانادا

بطور کلی:

در ابتدا برای ارسال لوازم و کالاهای شخصی به کانادا در نظر بگیرید که «بیش از آنچه باید، ارسال نکنید».

یکی از عناصر اصلی هزینه های حمل و نقل حجم است، بنابراین هرچه جعبه و مبلمان کمتری ارسال کنید، احتمالاً ارزان تر خواهد بود.

دومین موردی که باید در نظر بگیرید این است که هزینه تعویض اقلامی که نمی‌برید اما همچنان به آن نیاز دارید، چقدر است. معمولا، هزینه تعویض بیشتر از هزینه حمل و نقل است. همچنین حمل و ارسال کالا به این معنی است که وقتی به آنجا می‌رسید، استرس خرید را دیگر ندارید.

در ذیل به لیستی جزئی از اقلام برای ارسال به کانادا اشاره میشود:

اقلام مجاز: معاف از مالیات ارسال به کانادا 

  1.  کتاب ها
  2. کامپیوترهای شخصی
  3. مبلمان
  4. آلات موسیقی
  5. ابزار سرگرمی و سایر موارد سرگرمی
  6. کتانی
  7. جواهرات
  8. اثاثیه
  9. هدایایی به ارزش هر کدام 60 دلار کانادا یا کمتر (نمی‌تواند محصولات تنباکویی، یک نوشیدنی الکلی یا از این دست باشد)
  10. لباس ها
  11. ظروف نقره ای
  12. میراث خانوادگی
  13. مجموعه های خصوصی سکه ها، بعنوان مثال
  14. لوازم خانگی

 

حمل بار با کشتی به کانادا

 

اقلام مجاز: مشمول مالیات ارسال به کانادا 

  1. تجهیزات کشاورزی
  2. تنباکو
  3. تجهیزات برای استفاده در پیمانکاری، ساخت و ساز، یا ساخت
  4. هدایایی به ارزش بیش از 60 دلار کانادا
  5. اقلام خریداری شده در راه شما به کانادا

موارد غیرمجاز برای حمل ارسال به کانادا 

  1. سلاح گرم
  2. گونه ها، جانوران و گیاهان در حال انقراض
  3. غذاهای خاص، گیاهان، حیوانات و محصولات مرتبط
  4. اموال فرهنگی
  5. مواد منفجره، آتش بازی و مهمات

در نهایت باید عرض کنم مهاجرت به یک کشور جدید، یک کار بزرگ است. جابجایی وسایل شما چیزی است که نیاز به بررسی و برنامه ریزی دقیق دارد. شروع آماده‌سازی از قبل به شما کمک می‌کند تا آرام بمانید و باحوصله و فراغ بال، تمامی تشریفات را انجام دهید.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

آیا می توانم وسایل شخصی خود را به کانادا ارسال کنم؟ آیا می توانم وسایل شخصی خود را به کانادا ارسال کنم؟
میانگین امتیاز 5 /5 از 3 کاربر

نویسنده

زهره یعقوبی

زهره یعقوبی

کارشناس مترجمی زبان انگلیسی- دارنده مدرک آیلتس علاقمند به ترجمه متون و روابط بین الملل

فرم درخواست مشاوره

نظرات (0)

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

مشاوره رایگان